Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, September 21, 2006

1393. Om rökning

eschh!! jag kom på mig själv; jag röker inte för att jag behöver det.. jag röker för att jag älskar cigaretterna.. för att jag älskar idén av att röka.. idén av att förstöra sig själv och samtidigt få det att framstå som något coolt!! som idén av att sitta uppe på natten för att räkna ner timmarna, sekunderna till solen går upp.. hasar sig upp som vilken morgontrött brevbärare som helst.. två timmar kvar av mörker, jag måste börja plugga nu.. innan fåglarna börjar kvittra och jag ska röka i mitt liv, jag ska röka i mitt liv som ingen nu levande människa rökt förut! och jag ska dö, med munnen fylld av fimpar, fortfarande leende som ett bevis på mitt osunda levande; en man så bortkastad från sin samtid, som en ensam man på en öde ö som skickar nödraketer mest för sakens skull, för nöjes skull - jag ska röka i mitt liv; oh vad jag ska röka!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com