Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, September 18, 2006

1383. nej

känslan av att inte veta om man är kåt eller kär
så ta mig här
i håret
nej
kyss mig
kyss mig
fyll min mun med din
fyll min tid
med någonting

vad har jag gjort för att förtjäna det här
ett liv i frihet
sanning och förtret
med blicken fäst
på andra sidan
där är friheten så gå dit och plocka den
strålkastarnas skuggor
dränker mig
känslan av att inte passa in
bär timvisarna på sina skuldror
mitt liv
på deras ögonlock
handen stilla
fingrarna knäppta
om jag hade haft blod att fylla drömmarna med
luft att andas ut

dom applåderar mina steg
men skrattar åt mina ord
säljer biljetter till min begravning
och förgiftar mig med komplimanger
ett alibi
från omvärlden
mitt sätt att dö
genom att låta pennan göra som den vill

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com