Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, September 23, 2006

1397. Några månaders skunkdagbok!

[2006-09-23 13:45:58.0]
13:45

Ben E King - Spanish Harlem

[2006-09-21 02:57:45.0]
02:53

drack en vin för jag trodde det var bra.
damn.
det var det inte.
nu har jag fuckat upp en hel natt av plugg och plugg och plugg och jag sitter bara här och stirrar rakt in i skärmen.

03:10

såg mitt favoritavsnitt av Extreme home makeover.. en familj, där föräldrarna är dövstumma, och ena sonen är blind och autistisk och den andra sonen inte är någonting. han bara springer runt och försöker hjälpa dom andra. yes, som sagt.....man kan gråta för mindre.

03:12

yä,, inte alls lika full längre.. ska nog plugga ändå.. eller full och full.. har inte varit full.. Gödels paradox: en tillräckligt uttrycksfull teori innehåller satser som inte går att bevisa.. som att satsen G = "inte går att bevisa".. sen bevisar han den och säger att eftersom han bevisar den så går den att bevisa, men eftersom han bevisar den så är också det som satsen påstår sant och det som satsen påstår är ju att den inte går att bevisa, så that's why! och aahhh yeah.. jag är nog rätt så full ändå.. herre gud vad tragiskt..
men coolt..
som bukowski typ..
bara lite yngre..
jättemkt yngre..
#=¤)sr`"#)=¤?=)¤"#¤)=?%("#?%(?="¤#(?=)"#?¤!!

[2006-09-19 01:39:45.0]
01:38

"skillnaden mellan religiös övertygelse och psykopatisk narcissism är ibland hårfin"

dorian gray vs åke green

1-0

[2006-09-18 00:52:24.0]
00:51

"mycket av det jag undrade över som liten, som varför folk bakade pepparkakor när pepparkaksdegen var mycket godare, undrar jag fortfarande över."

01:08

1. internet
2. cigg
3. kaffe
4. vin
5. kex

11:57

Guillemots, skitbra.

[2006-09-17 16:05:37.0]
16:02

Topp-10 fotografer:

1. Riis
2. Koudelka
3. Winogrand
4. Friedlander
5. Brandt
6. Doisneau
7. Evans
8. Lartigue
9. Kertesz
10. Boris Mikhailov

[2006-09-13 04:04:12.0]
04:01

Patriotism is the willingness to kill and be killed for trivial reasons.

- B Russell

fan vad jag hatar patriotism.

[2006-09-12 03:38:08.0]
03:34

wajj plugga filosofi när det finns större frågor.. som om.. om man hade gått igenom öknen en hel månad utan att dricka någonting och sen, stod det en flaska vodka där.. hade man druckit den då?

[2006-09-11 03:50:30.0]
03:41

för mkt kaffe, för sent. svart, sånt kaffe som stått på i typ två dagar och blivit svart som tjära, och drygt och gäggit. utspätt med två delar mjölk. en cigg och sen vaken 4 dagar i sträck. that's life.

den där MinStoraDag-reklamen som rullar på TV:n typ varenda minut, shit. en liten flicka som är dödssjuk säkert och sitter på en brits i ett sjukhus och en läkare som pekar på en karta över Gröna Lund som hänger på väggen och hon ser ledsen ut och så pekar han och så börjar hon le. shit, shit, man kan gråta för mindre. fan vad fint.

drömde om BB-Jessica. that's life. hon gjorde ingenting speciellt och jag gjorde ingenting speciellt. hon bara satt på en bänk i stan med sin morsa och käkade glass och jag gick förbi och det var allt. men ändå läskigt att drömma om BB-Jessica. vad kommer next liksom.

käkat i helgen: tre stycken 150 grams-hamburgare. det är allt. that's life.

helgens soundtrack:
Tom Waits - A sight for sore eyes ("I'm half drunk all the time and I'm all drunk the rest")
Bruce Springsteen - Drive all night ("I swear I'd drive all night again just to buy you some shoes")

ah, A sight for sore eyes:

"hey sight for sore eyes it's a long time no see
workin hard hardly workin hey man you know me
water under the bridge didya see my new car
well it's bought and it's payed for parked outside of the bar

and hey barkeeper what's keepin you keep pourin drinks
for all these palookas hey you know what i thinks
that we toast to the old days and dimagio too
and old drysdale and mantle whitey ford and to you

no the old gang ain't around everyone has left town
'cept for thumm and giardina said they just might be down
oh half drunk all the time and i'm all drunk the rest
yea monk's till the champion but i'm the best

i guess you heard about nash he was killed in a crash
hell that must of been two or three years ago now
yea he spun out and he rolled he hit a telephone pole
and he died with the radio on
no she's married and with a kid finally split up with sid
he's up north for a nickle's worth for armed robbery

hey i'll play you some pin ball hell you ain't got a chance
well then go on over and ask her to dance"

[2006-09-06 01:20:59.0]
01:16

i lågstadiet var det en kille i klassen som hade en hemlis. alla ville veta var det var för hemlis för han var coolast i hela klassen. bra på fotboll, pingis, och längre än läraren. en gång sa han att hemlisen handlade om hur han skrev NIO. i årskurs 6, på en träslöjdslektion kom han fram och viskade hemlisen i örat. det var typ det största som hänt. han sa jag skriver NIO så här; 9io. jag tänkte, wow, fan vad coolt.

nu såg jag någon som skrev 2000sex på en blogg någonstans och då tänkte jag på det, och att jag är äldre nu. fast egentligen inte. det är fortfarande rätt så coolt.

// snyggkillefyrtio3.

[2006-09-05 01:47:56.0]
01:45

chao, ändrat skunksidan för att ha en anledning att inte läsa om logikshit i filosofishitsboken! ska sätta på te nu. kanske tända en ciggish. lyssna på The Clientele's Saturday som fortfarande är världens bästa Söndags-låt.

tittade på Ali G igår. hela natten. shit alltså. han är grym alltså. min favorit är när han från Buzz Aldrin om vad han tycker om att dom ska skicka människor till solen och Buzz säger, nej det ska dom inte, det är för varmt där och Ali G svarar; men om dom åker på vintern då?

peace alltså!

alltså.

01:47

oh, glömde: den roligaste blåsningen ever: och jag menar det (efter 9:55 börjar det): http://video.google.com/videoplay?docid=-7761683614627282155&q=trigger+happy+bush

för övrigt den roligaste serien (dolda kameran): http://video.google.com/videoplay?docid=5921244627589859819&q=trigger+happy+tv

01:52

"would you like a cup of tea?" ..haha!

23:27

Which literature classic are you?

Charles Baudelaire: The Flowers of Evil. You are one of the most loved and hated poetic works. Death and decadence are important themes for you, but none should overlook your impressive aesthetics, either. Deep down youre not evil at all, you just like to play the tough guy on the block.

[2006-08-24 13:30:41.0]
13:25

tillbaka i gbg igen. imon nef! idag fika. bibblan kanske. softa iaf.

roligaste i Budapest:

vi träffade några israeler en kväll och tog en öl på ett ställe och efter ett tag lutade sig T över bordet till den ena israelen och sa: are you religious? israelen svarade ansträngt nej och T fortsatte, skrattade till och sa: so if I say fuck that fuck me fuck you fuck that fuck this, it's still okay for you? efter det följde den längsta tystnaden i hela Budapest. minst lika lång som Donau.

roligaste i Budapest, 2:

en gammal tant öppnade dörren i hostellet där vi bodde, stack in huvudet och sa: life is hard, isn't it? stängde dörren och gick.

***

albumsläpp this week:

Bob Dylan - Modern times

[2006-08-21 17:09:44.0]
17:09

budapest. kaffe. sol. ciggish. snooker. and õl.

[2006-08-07 23:31:53.0]
23:30

skön helg och imon eMmAbOdA!

yes!

[2006-07-27 19:29:36.0]
19:25

Floyd Landis, sug kuk!

***

1. Baby Jane & the Rockabyes - how much is that doggie in the window worth
2. Ann D'Andrea - Johnny's back in town
3. Paris Sisters - Always waitin'
4. Marcie Blane - Bobby's girl
5. Reparata & the Delrons - Whenever a teenager cries

***

Annars då? Soligt väder.

[2006-07-16 17:03:26.0]
17:02

Evert Taube - Möte i monsunen

[2006-07-14 00:22:49.0]
00:21

The Kinks - Death of a clown

00:22

hörde om en färja som hade kantrat i USA, rätt så nyss och anledning var att färjan körde förbi en nudiststrand och alla passagerar stod på den sidan och tittade.

[2006-07-09 12:10:08.0]
12:07

den här helgen: två gånger Nefertitititititi.

igår stod jag på uteserveringen och pratade skithögt i min mobil och spottade och sånt och sa: Nef är det bäst, eller nåt. Sen när jag hade pratat klart stirrade alla på mig som om jag var född igår, på en annan planet, i en annan galax. Och jag tänkte.........that's lajf.

[2006-07-04 22:01:10.0]
22:00

"don't you wish your girlfriend was hot like me?"

oh, så hårt.

22:05

jag vet inte men jag hatar iaf Allsång på Skansen men det känns inte som att man kan säga så utan att vara svensk på riktigt. en sån där svensk som dricker 11-kaffe och ringer tidningsbudsbolaget när dagstidningen inte dimper ner i brevlådan vid exakt rätt tid. ya know. men okay, då är jag väl inte det. jag är väl inte svensk på riktigt. whatever, jag är väl kines eller nåt. carola delar ut rosor till publiken och hey, hennes ögon glimmrar så där konstgjort och allt är bara helt falskt. det enda som är äkta är Anders Lundins röst. och den skär sig ändå i öronen. så okay, skär mig i öronen då.

[2006-07-02 02:27:10.0]
02:26

feeling less, saying yes..

14:53

nackspärr. fuck me.

den 22:a augusti släpper M Ward en ny platta.

för övrigt anser jag att Robbie Williams bör förstöras.

hej, hej.

[2006-06-29 22:57:36.0]
22:56

sett Broken blossoms nu.
wow.

[2006-06-25 13:27:18.0]
13:25

hey så jävla typiskt men igår såg jag Håkan Hellström på järntorget.. han gick med en barnvagn och en killkompis som också hade barnvagn.. innan jag fattade att det var Håkan tänkte jag, fan nu kommer två småbarnsfarsor och går förbi så jävla nöjda.. sen när dom kom närmare såg jag att det var Håkan och han vände sig om hela tiden och försökte se glad ut, typ som att han visste att hela världen tittade på honom.

[2006-06-17 14:07:13.0]
14:05

hey, kom hem igår. fylleringde J. det var najs. somnade nästan. somnade på riktigt och vaknade upp sittande i soffan klockan halv åtta. med alla kläder på. & hufvudwääärk. trodde att klockan var halv åtta på kvällen. men det var den inte för då hade jag inte kunnat skriva det här: HAHAHAHAHAHAHAHAHA.

var på sunkig fest igår. eller klubb. svartklubb. det var schysst. plötsligt stoppade DJ'n musiken och sa att det var en föreställning på G. så alla gick in genom dörren som DJ'n pekade mot. en biosalong som var jättesunkig. och en paprika som dansade med en kille i vit dräkt. det var det enda som hände. dom stod och dansade. sen var föreställningen slut och DJ'n spelade Stone Roses två gånger i rad och paprikan kom in på dansgolvet och dansade. DJ'n dansade också.

[2006-06-14 23:18:51.0]
23:18

Paris Hilton - Stars are blind

genialisk

[2006-06-13 18:30:38.0]
18:28

du är så yeah yeah wow wow måste vara världens töntigaste låtrad ever.

[2006-06-08 23:13:33.0]
23:06

satt bakom en kille på tåget igår. han snackade skitmkt med han som satt bredvid honom. dom kände inte varandra. men killen bara, hej, hej, jag är flexibel människa, vad heter du. sen pratade han om sig själv i 3:e person i typ 3 timmar. det måste vara världsrekord. han sa att hans EQ var skithögt, enormt högt, enormt jävla högt. men att hans IQ var lite lägre. sen kom några barn förbi. då sa han, tyst: jag vill döda dom. så här bara, sätta en käpp över deras nackar. sen snackade dom om politik. han hade värsta utläggningen. han sa att om han skulle bli president så skulle han beskriva vilka som krigar istället för att bara säger att dom krigar. sen frågade han vad det är partiet som började på "folk" hette. sen sa han att hans mobiltelefonräkning förra månaden var 7900 kr.

den andra höll bara med.

[2006-06-07 01:42:46.0]
01:41

tenta imon. jag sitter mest och röker. biter på naglarna ibland. rätt så gott. ångest.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com