Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, September 24, 2006

1398. Tid och rum

Tjejer med stora bröst blir kompisar med andra tjejer med stora bröst, it's the way life goes. Jag drömde att jag drömde att jag skulle göra en film om en dröm jag hade, men tappat bort: det var den verkligaste dröm jag haft. Och tid, är bara något vi hittat på för att strukturera upp våra intryck och sortera in dom på något sätt. Att vi inte kan förstå begrepp som har med tid att göra, bekräftar bara det.

Säg till exempel farfarsparadoxen, som jag publicerade för några dagar sen.

Eller: Om jag börjar springa nu och sen springer i en oändlighet, och du börjar springa imon och springer i en oändlighet, vem har då sprungit under längst tid?

Vad fanns innan Universum skapades? Vem skapade Universum och vem skapade han eller hon som skapade Universum, osv.

Om Universum tar slut någonstans, vad finns på andra sidan. Och om Universum inte tar slut, hur kan något vara oändligt stort?

Detta bekräftar att vi heller inte vet vad rum och utsträckning är.

Tid och rum. Fuck det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com