Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, January 18, 2005

En CV - och fuck jobblivet..

Inskickat till Volvo AB:

Hej!

Jag heter Padro Padrone och är 105 år (-född 1900). På fritiden leker jag mamma, pappa, barn med avsågade brädbitar. Och jag ska alltid vara PG Gyllenhammar, för sån är jag. Mamma, PG Gyllenhammar, och ett cpskadat barn. En annan variant, en deluxe-version i ett arbetarhem, för drömmen om en bättre tid, eller bara en tid där det händer någonting.

Tabloider kastas i fejjan som födelsedagstårtan på ett utvecklingsstört barn, ät. Och var glad. Ät och var glad och håll käften. Tårtor kastas på kungar och viktiga män och tårtor kastas på utvecklingsstörda barn. På fritiden åker jag bilar och lastbilar och frågar chaufförer med avsågade kukar om jag får åka med till San Fransisco, Denver, Frisco, eller Mexico. ”Ni kan släppa av mig på halva vägen, eller köra mig till ett skjul”. Det brukar gå bra, jag brukar få åka med.

På nätterna drömmer jag konstiga drömmar om folk som försöker döda mig och jag dödar alla i en motattack, i en bombattack, åker upp på natten med mitt enmotoriga plan och släpper en atombomb på staden under mig. Och jag får skiten, sen får jag skiten för allting och Laila Freivalds undrar ”vad i helvete” jag gör. Och jag får skiten för Ericssons konkurrs. Jag får skiten för allt, så jag släpper en atombomb till. Sen vaknar jag.

När jag blir stor ska jag måla teckningar i paint och bli känd på att vara någonting, som Salvador Dalí. Men jag hatar Salvador Dalí ibland, för att han trodde han var någonting och det, ha, DET är det största BEVISET på att man inte är någonting. Ya know. Och jag ska åka skateboard. Skate or die, hell yeah!

Nu lyssnar jag på Elvis Costello: No dancing och Psycho.

Och jag vill jobba nu. Jag vill jobba hos er och dricka sprit på festerna och dricka sprit till elva-kaffet och åka skateboard därifrån, åka skateboard på industriområdet när fabriken stänger ner. Eller när jag har släppt en bomb, starta mitt enmotoriga plan från lastbryggan bakom. Lyssna på Elvis Costello i mp3spelaren som försvann i omklädningsrummet, från chefens son som var där och sommarjobbade. Jag vill kasta tårtor på kungen och chefen och på utvecklingsstörda barn.

Hell yeah, that’s me, take it or leave it. Or die!!

(Jag kommer gärna på intervju.)

MVH - Padro Padrone

1 Comments:

At 6:10 PM, Anonymous Anonymous said...

haha fy fan vad bra! :)
//Hampa

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com