Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, January 13, 2005

Listan i dag en svart jävla lista... hold on!

Jag orkar inte stå, så länge till. Så jävla länge till,, och se fåglar flyga sin väg och störta mot en bergsvägg, jag orkar inte säga till mig själv framför spegel,,att mina armar är stora och att alla muskler finns,, en sommar till.. jag orkar inte göra nåt fucking mer... innan det tar slut, och jag är framme.. för jag tar mig alltid upp på fem, och jag tar mig alltid upp på fem. Sen vinglar jag därifrån, och jag vinglar därifrån.

Topp-5 till en död vän, som bara försvann. Så jävla plötsligt, och så jävla sorgligt. För att gråta blod, för att inte gråta alls.

1. Bright Eyes - First day of my life: "And you said, >This is the first day of my life. I'm glad I didn't die before I met you<". Lyssna på texten, "You drove all night just to meet me in the morning"...Ha, I loved you.. fattade du inte det? FUCK! FUCK FUCK FUCK!!! The world is sick.. och jag försöker göra den clean.. jag försöker rensa upp,, och när ni är klara med allt, så måste jag fortfarande vara där och rensa upp.. the world is sick.. och jag är där och allt jag gör är dör,, i någon annans famn.. och hoppas aldrig någonsin,, att någon annan dör innan mig, igen.. Igen... IGEN..

2. Hefner - Don't flake out on me ... Hooo,, "for the friends that always promised that they'd phone us"...fuck them idag,,,de skriver långa avskedsbrev och släpper ner rosor i graven och jag står bredvid och hånskrattar och gör ingenting med armar som är svaga, för svaga för att röra sig.. fuck them idag, och jag tänker fuck them... och "DON'T FLAKE OUT ON ME".. det här är låten om hur allting skulle bli, men aldrig blev.. det blev aldrig så.. högstadiet och gymnasiet åt olika håll.. och, ha,,,såå... "flake out on me",, när alla andra står bredvid med rosor och tårar och avskedsbrev...

3. The Cure - Close to me ...Puoh.. en av världens finaste låtar,, och jag satt vid ett fönster en gång och det var snö,, och sa att "Close to me" är världens bästa låt,, på riktigt.. så jävla riktigt..

4. Billy Bragg & Wilco - Birds and ships ... The birds will be singing in the sky tonight..

5. Nick Cave - He wants you ... en helt sjukt vacker låt.. en helt sorgligt vacker låt.. fuck allt idag.. jag släpper allt och står bredvid och tittar på, lyssnar till fåglarna som sjunger och orkar inte ens le, eller släppa en tår, orkar inte bry mig,, orkar inte kasta mig fram för att kastas tillbaka igen... tjapp, chack, och Zlatanklack. "Oh, baby, it's me"...

"In his boat and through the dark he rowed
Chained to oar and the night and the wind that blowed
Horribly 'round his ears
Under the bridge and into your dreams he soars
While you lie alone in that idea-free sleep of yours
That you've been sleeping now for years

And he wants you
He wants you
He is straight and he is true
Ooh hoo hoo

Beneath the hanging cliffs and under the many stars where
He will move, all amongst your tangled hair
And deep into the sea
And you will wake and walk and draw the blind
And feel some presence there behind
And turn to see what that may be
Oh, babe, it's me"

2 Comments:

At 4:41 PM, Anonymous Anonymous said...

så jävla vackert.. dessutom fem låtar som e såå bra/arvid

 
At 5:00 PM, Blogger Alfredo Augusto said...

mhhh, Arvid, du är fin. Jag ska ladda ner Saturday, så fort jag kan. OCh om jag hittar..

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com