Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, July 20, 2005

418. L-brunnar?

Har inte ro att lägga huvudet mot kudden, och somna om. Har inte ro, att se tankarna, föras in till drömmarna, med väktarvåld. Står det en vakt på varsin sida och säger att jag ska skärpa mig. Men ingen vakt som säger, att allt kommer att ordna sig. Vill bara somna som vi somnade förut, och inte drömma mig bort. Från verkligheten, när den, ändå blivit bra. Så jävla typiskt att man måste sova då. Så jävla typiskt, att alla dagar, fastnar där. Vill bara somna som vi somnade förut, med fyra fötter åt samma håll, händer som rörde sig, till fåglars sång, och dofterna från ditt hår. Var verkligen, som söt parfym; sån där sötsur sås man får till kebaben när kebabsåsen är slut. När du somnade i min famn, jag hade kunnat dö där, som Jim Carrey på isen, i ”Eternal sunshine of a spottless mind”. För att slippa veta någonting om framtiden, finns inte, när du sover här och nu. Finns bara där, det står inristat på stenplattor, redan innan Aristoteles, att det aldrig skulle bli vi två. Ändå. Så jag tar min väska, på morgonen, och packar den. Skakar ut gruset ur mina trasiga skor, och knyter dom. Extra hårt. Stänger dörren extra tyst, så tyst jag förmår, och cyklar hela vägen hem, utan att hålla mig i, till och med, backen vid Henriksberg, utan att hålla mig i, cyklar fram och tillbaka, på vägarna, och cyklar, överallt, för att inte, träffa A-brunnar och A-brunnar, för många A-brunnar har tagit barns oskulder. För många A-brunnar och för mycket AIDS. För mycket analsex. För mycket allvar. För mycket astma. För mycket alkohol. För mycket ansvar. För mycket arv. För många asätare. För mycket asball. För mycket arbete. För många Anders Svensson, här. För lite Velvet Underground. För liten vinkelslip. För lite Vhite riot, i radion. För små valv i bankerna. Och för stora väktare på klubbarna. För mycket Vitryssland. För liten Vommy Valo. För många viktiga människor. För många vitaminer. För lite vänskap. För många vänner. För många Vänner-avsnitt. För stor Venus Williams, rätt så bra, men inte snygg. Stora bröst, men för liten vagina. Och andra sidan, på samma sida, för många kukar och för mycket Kancer här och där. Kronofogden, Krakow, och Kikki Danielsson. För många Kikki Danielsson och med för mycket kolhydrater.

Och Louise, jag önskar att det fanns L-brunnar, i stan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com