Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, August 17, 2005

541. Och letar lik!

Gardinerna hänger på halv stång.
Regnet faller ner.
Vindarna håller tal.
Jag stod på soptippen,
Och letade lik.
En sång om änglar,
Och jag sa till han som stod bredvid,
Är det inte ironiskt, nog,
Att radion spelar låtar om änglar,
Just här.
Fåglar lyfte, ur pölar,
Ur pölar, lyfte jag,
Maskar, för fåglarna att äta upp.
Du borde inte göra skillnad,
På liv och liv,
Men jag står ju här,
Och sorterar död och död,
I olika sopnedkast!
Som färger och nyanser,
I hög för hög,
Efter det, som dödar oss!
Där ingenting finns att förlora,
Går inte någonting heller,
Att vinna tillbaka.
Jag står på soptippen,
Och letar lik!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com