Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, October 15, 2005

Allentown

Sa hejdar jag mig
han lutar sig over
och sager
att aven
feta faglar
putsar vingarna
det ar ratt
och jag vill vanda mig om
och ropa till folket som finns dar
att allt ar bara fejk
sa hall hart i planbockerna
men
sa hejdar jag mig
for aven lognaren
har ratt ibland

men ljuger anda

och jag vaggas in i den slags vals
som gar fran bord till bord
och sager
ge mig tva flaskor vin
sa ska jag visa
hur man dansar
hela natten lang

en flaska whiskey
har aldrig smakat sa bra igen
sen morgonen da vi delade den
nere vid an
under bron
och sag masarna flyta forbi
i framfor oss
som doda manniskor
forsvunna vanner
som aldrig horde av sig
nar det bar av
och taget med
den sista vagnen
lamnade

Ellensville

***

Kommer du ihag
nar vi satt i ettan
med kokvra
tittde ut over fotbollsplanen
och snofallet under
lyktorna
citerade Kafka och Tindersticks
med cigaretterna i ena handen
ol i den andra
sa att sommaren skulle bli lang
fin
och picknick i alla dom dar parkerna
vi bara hade sett pa film

nar bioduken fortfarande var liten nog
att vika ihop
och lagga i bakfickan
ta med sig

for du sa att allting var bra

och jag trodde pa dig

1 Comments:

At 11:17 AM, Anonymous Anonymous said...

förstår du hur sjukt jäkla bra du är?

och jag vet inte ens om vad du skriver är sant och egentligen är det skitsamma men om det är det så vill man ju säga nåt även fast jag är urusel på det här med kommentarer men jag tror att ibland är det värt att ta en del skit och må lite kass bara för de fina stunderna blir så mycket finare då och i slutändan är de de man minns.

och det är det viktigaste.

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com