Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, December 06, 2005

Ni som tror

Jag har sett er & jag alskar vad jag ser >>>

ni som sitter med benen i kors och citerar Goethe over nagra koppar kaffe - farskpressad juice och chokladkaka for pengarna som skulle ga till studier & studier och att bli nagonting - vi ar alla sma, unga Werthes som maste prata och lyssna for att komma ut ur vara skal - langt uppe nog att lata regnet falla mot vara pannor

ni som
ni som
ni som avskyr massorna for deras satt att svara i mobiltelefonerna pa som om allting redan har hant som om allt ar over nu och alla dom var dar och sag allting och allting hande alltid nar alla vi vande oss om

eller blinkade

ni som inte bryr om sant och vad ar frihet fraga mig inte varfor jag vill ha min frihet vilken javla frihet jag vet inte vad frihet ar jag skulle bara svara vad annars kan jag gora

ni som haller med
spottar och grater
skrattar
skrattar

jag saknar lukten av kaffe nar man oppnar kaffepaketet och jag sag Garden State igar och ni som

ni som har hemlangtan till nagot som inte existerar som inte finns annat an i ett sonderrivet chokladpaket och en Forrest Gump pa banken for livet ar som det och nej
nej
nej ett sonderrivet fodelsedagspaketsomslag over minnet fran den stunden da man inser att hemmet man alltid saknat inte langre finns ar nagon annans hem
nagon annans sa kastar stora faglar skuggor over stigarna vi gar pa

ni som listar VARLDENS BASTA LATAR pa internetforum och skriver ut listorna och ni som klistrar upp listorna pa vaggen over era sangar och laser till ni kan alla latar utantill och slar hysteriskt pa tangentbordet bara for att internet ar trogt och kanske ar det Telias fel

ni som ringer Telias kundevaxel klockan tre pa natten med horlurarna halvt av och luren i andra handen bara for att stallas i en telefonko som egentligen inte finns heller och svar for att nagon ska hora forsta att det ar over nu
att det ar over nu

just nu

Flaming Lips - In the morning of the magician
Ben E King - Spanish harlem
Wu-tang Clan - Tearz
Neil Young - Needle and the damage done
The Beatles - Penny Lane

ni som drommer pa tag om det som aker forbi och drommer om tagen nar tagen aker forbi och ni som tanker pa allt som ror sig till allt star still och tankarna ar det enda som ror sig verkar det som

mina hander rostnar och jag har stal i mitt hjarta tarar som regn och det maste hora ihop nagonting kanske allting

ni som letat i hela era liv i texthaften texthaften texthaften efter nagon som dig och mig du & jag ni som klippt och klistrat i andras klassfoton och texthaften for att passa in och kanna hur det kanns att nudda Marilyn Monroe

ni som dromt om Paris och tittat pa Casablanca en gang till

Jim et Jules och scenen nar dom springer genom ett konstgalleri franska filmer med for mycket vin

ni som dricker vin

ska jag gora en film om en kille som gor en film och hans kompisar som klistrar upp scener efter scener pa vaggen och en film om en film ni som skriver filmmanus och filmmanus efter att ha tittat er sjalva i spegelbilden och sett att alla filmer handlar om er er er men anda
i en annan varld
pa en annan plats
inte har
inte har precis

och jag ska prata direkt till kameran i min film jag ska saga att jag ar en dalig skadespelare i min film jag ska vika ut mig och be nagon annan vika ihop mig

ni som behover nagot som behover er
ni som behover nagot som inte gar forlorat
vi behover alla samma sak en stilla vind
som forsvinner i ogonblicket
den uppenbarar sig
som en blick fran andra sidan an och aldrig ar armarna langa nog
for att halla ihop halla isar
aldrig starka nog for
att tro dom vet
att i morgon blir det du och jag

om jag bara hade kunnat tro det

det hade varit enklare da

ni som tror att ni inte vet
ni som tror ni vet att sanningen ar en skymf
en lognares sista ord

ni som inte vet vad ni tror pa
men i alla fall vet att ni inte vet

ni som tror och behover nagot som bedovar en kram och nagot som fortranger hur sma ni ar vilka ni ar ni som tror

ni som tror jag tror jag alskar er

om jag bara hade vetat
det
det
det
det
det

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com