Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, January 11, 2006

874. Hockeykort

Ska vi byta bort sanningen
mot två rostiga fingrar
och en handflata tvål
ska vi älska i natt
ska vi älska i natt

hallå?

ska vi bjuda hit lögnaren till fest
och säga att sanningen är bäst
men den suger ju
den suger ju

ska vi det?

klä av oss våra kläder
till ett blandband
knastrigt
& tonerna från Bright Eyes
för vi här och nu
så jävla mycket vår generation

så brinn i fred
vi vill inte veta hur du mår
ta ditt liv
så köper jag vodka till en bål
efteråt
plåster till ditt sår

är du på?

lalala
lala
lalalala

AH!!

en lek med ord
blir ett spel om liv och död
och vad finns mittemellan
torkar jag pennan på bläck
och fyller den med blod och saliv
för ett svar
det här är ditt liv
det här är ditt liv
ta med dig mig när du går

please

stoppar jag spader dam under skjortärmen
när tärningen blir ett knivblad mot
handleden för så lever jag mitt liv

låter turen leda mig
dit den vill
och gör oturen till min bästa vän
(en sån man kan lita på)
det borde vara tvärtom men det hade
gjort mig till en av alla dom
som säger att kärleken är något man har
eller inte har något man förbrukar
och betalar för byter och byter bort
som hockeykort
min hockeykortspärm var alltid
trasig och blöt av mögel
något man har eller inte har
haha och inte ett vykort
man slänger bort men som stannar
kvar med fel sida fram
skrynklar ihop
läser igen & river isär något
man drömmer om men
vaknar ifrån mitt i
mitt inuti
du vet

du vet ju

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com