Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, January 23, 2006

933. Läppstift och maskara

Nu spisas: Van Morrison - T.B. Sheets

Van the man svamlar och är rolig, ladda ner!

***

Pythagoras såg nummer i allting, som att matematiken visade hur allt fungerade och Bob Dylan sjöng Every grain of sand, jag tror det ligger någonting i det, jag tror det ligger någonting i det, som hjärnan är fylld av substanser och ibland skickar nervsystemet utan någonting som får oss att känna smärta, får oss att känna oss som människor, och om GUD finns så är han svaret på en jättesvår ekvation.

***

Och tar jag till mig döden
genom att tänka på den
som jag tar hand om livet
genom att välja ensamheten

stänger av mobilen när den
ringer och höjer volymen
den ringt klart har jag
sminkat spegelbilden
med läppglans och maskara
för att kunna säga det
här är jag det här är inte
jag ni vet inte vem jag
är till dom jag möter och
dom som bara går förbi

ser jag livet som en
trappa upp till hopptornet
ju mer det lutar
uppåt desto skönare
blir fallet därifrån

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com