Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, March 21, 2006

1106. Bobby Fischer

I think I think too much. I think. I think too much.

Men ändå skrattar jag när han säger att Bob Dylan ordbajsar och verkar vara en tråkig människa.

Kanske för att skydda mig, kanske för att gömma mig. Och vissa saker går knappast att ta på allvar.

Det var Bobby Fischer som sa; "The turning point in my career came with the realization that Black should play to win instead of just steering for equality."

Och fåglarna flyger lågt i dag. Alla ord är så långt borta. Och jag lyssnar på hiphop för att komma igen. För att hämta andan. För att ens orka resa mig upp och börja gå.

Det är inte synd om mig, det bara verkar så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com