Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Friday, March 31, 2006

1115. Lemmings

Kommer ni ihåg Lemmings? Dom där gubbarna som grävde tills dom dog. Haha, jag känner mig som en sån ibland.

Tänker på Einstein. Hans privatliv, hur han somnade och vaknade upp, om han någonsin vaknade. Bryr mig inte så mycket om hans teorier. Dom är fina, för alla andra. Dom är till för dom som vet. Och för dom som håller med. Men jag behöver någon att hålla i handen.

Och lyssnar på 50 cent - PIMP.

Om hur jag ser mig själv, jag ser mig som en tamburin som blir slagen på.
I takt, alltid i otukt, med samtiden.
Rädd för framtiden, och flyende från dåtiden.
Som en dåre måste förstå andra för att bli förstådd,
som dåre.
Blir varje ord levande, även i ett dödsattest.
Skriver människor självmordsbrev, istället för att samla frimärken.
Och man dör alltid levande.
Så jävla levande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com