Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, April 01, 2006

1116. Brev till en älskling

Brev till en älskling, klockan 04:12 på natten. Med te i handen och ett gevär i famnen, älskling jag älskar dig men jag vet inte hur man gör.

Är du nere nu? Älskling, jag är helt jävla nere. Dom pratar om HAGA-mannen och hjärntumörer, älskling, kom igen vi drar! Är du nere idag? Vi kan göra någonting av det, vi kan virka en filt att gömma oss under, vi kan sticka ett kramdjur som älskar oss. Och det där baklängeståget vi snackade om, jag vet att du skämtade. Jag vet att du skämtade, men jag steg på och nu är jag ensam kvar; tittar ut och alla låtar handlar om oss. Den tysta allén ligger öde och tom, men vinden viskar våra namn.

Kom igen och åk med mig, vi kan låtsas att vi inte hade något val. Kom igen och åk, till en plats där nyheterna handlar om oss. Jag ska älska dig och byta örngott när kudden blir kall. Älskling jag älskar dig men jag vet inte hur man gör, hur man bara står där med nyvattnade blommor i sin hand, och säger saker som alla andra redan sagt, innan oss, som alla sagt, och hur man menar det.

Jag är nere nu och vi kommer dö en dag, vi kommer bli gamla och skrynkliga - men jag älskar dig nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com