Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Friday, June 16, 2006

1254. Vänstersväng i rusningstrafik

Med händerna tomma och skorna fulla
av grus ett moln på himmelen och om jag bara tänker
extra noga så kommer jag dit en dag med önskelistor
för tunga att dra därifrån plocka ner mig med lögner
och svek fattar ni inte att jag har sprungit mot
mål för att ta mig därifrån en bro med tunnlar i och en
hiss full av klotter och mobilnummer en busschaufför som
rabblar alfabetet och kanske borde man titta på O.C. ibland
för att hänga med i snacket nere på stan men fotografierna
på döda släktingar och dom som är döende har alltid gett
mig mer än min egen spegelbild för så vill jag aldrig bli
ett krig för att förlora och få anledningar till att gråta en
tår på sin kind är lika ensam som en droppe blod i Kattegatt
så har jag samlat vrakdelar på min strand för att någon
gång kunna bygga en flotte stor nog att åka därifrån som
Robinson och sin Fredag kom hit och älska mig jag är en sån
som betjänar folk med blickar när ni blundar tittar bort ger
mig kärlek i små paket fyllda med Northern Light gräs och går
hem weed woho och kommer ni ihåg kvällarna som inga minns kanske
är det dom som drömmarna handlar om och kärlek kärlek kärlek
så älska mig då om det är så lätt att bara finnas till älska mig
med mobilsvar fyllda av barnrumpors skrik en sekund i trans
sen femton dagar för att hitta tillbaka dit till samma plats
där små lejonungar lär sig gå och hur söta dom är så matar vi
dom bara för att bli mördare och massmördare matar andra
barn för att sprida kärleken vidare jag har inte mördat en
enda människa det är sant men ibland känns det som att jag
har hela världen på mitt samvete en vänstersväng i rusningstrafik
är värre än att döda grannens hund för dom som är på väg
till viktiga sammanträden så jävla viktiga så jävla viktiga kuperade
stigar jag går dom upp och ner upp och ner släpp ut känslorna
man lever bara en gång säger pensionärerna till ungdomarna
och ingen håller med för skrynkliga skinn kan bara snacka
om dåtiden som ett sätt att vinna ny terräng när vi sitter på
huk och skrapar trisslotter för att vinna vinna vinna pengar köpa
en hästen säng och borra oss ner i drömmarna som bara handlar
ändå bara handlar om hur små vi är så belöna mig med käftsmällar
och knytnäveslag för jag vill veta
att jag
lever och jag vill veta att jag lever

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com