Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Friday, August 25, 2006

1355. Tankar

Läser så mycket att när jag sluter ögonen på natten för att sova, finns där färger i alla möjliga mönster; vindar, som en storm, blåsande mig i ansiktet, en orkan av tankar, intryck, idéer, och likt en daggmask i regnvatten måste jag skynda mig därifrån, det blir för verkligt, för intensivt, för innerligt, och för omvälvande, så jag öppnar ögonen igen och så håller det på. Tills jag sorterar upp allting, alla tankar, efter bokstavsordning eller vad som helst, så att jag till slut känner mig övertygad om att kunna bevara dom till morgondagen, till att skriva ner dom och kanske få rätsida på mitt liv, och efter det, efter övertygelsen kan jag lägga huvudet mot kudden och verkligen somna.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com