Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, September 28, 2006

1404. Fräls mig!

På tavlan i klassrummet målar en pojke en orm som ser ut som en kuk och eleverna fnittrar och läraren blir förbannad och någon skriker att det är en kuk på tavlan och pojken svarar; det är en orm, det är en orm, faller ner på golvet och gråter.. jag har druckit 19 scotch i rad för att slå Dylan Thomas rekord, vandrat i hundra år snart, mot världens ände för att se vad som finns där; en återvändsskylt eller några barn som står och ropar hallelujah och om det var jag ingenting; intet oroande det faller bomber från himlen och vi har våra biblar som skydd, en präst så naken och mitt rum ostädat, sminkad och uppställd på scen till att svära och bli skrattad åt; det här är mitt liv, det här är mitt liv; med mina armar slutna runt krigsoffrens minnesstaty ska jag stå och skrika; alla älskar någon, ibland - ska jag skrika; fräls mig, fräls mig!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com