Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, January 29, 2007

1509. Ett år

29 januari

J. ringde, som ett litet barn pratade han om att tiden var inne. Jag frågade, vad? Vad menar du med att tiden är inne. Han svarade: tiden är inne! Jag har sett en annons i tidningen. Kom, vi drar till England i morgon. Färjan går till Newcastle imorgon klockan 09.00. Möt mig vid caféet om två timmar så snackar vi ihop oss.

Vi träffades på caféet, J. var helt uppe i varv. Han hade skrivit ner en lista på bra saker, som egentligen bara bestod av två punkter. Tandborste, och pass. Jag skrattade, vi bestämde oss för att hoppa på båten. Biljetten kostade 250 spänn, och det var dags att göra någonting. J. ylade som en varg, jag skrattade. Vi beställde in öl och drack oss fulla.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com