Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Friday, January 14, 2005

Madame George

Jag är full och läser Céline, vad fan kan man begära? Den svarta dagen i dag är inte riktigt över, men jag försökte förlösa mitt lidande mitt lidande med alkohol, tränga undan det med att inte tänka. Och det gick rätt så bra. Alla borde läsa Céline. Jag skriver det här för att jag såg att jag behövde någonting och jag hoppas ni behöver någonting. Så jag skriver lite till. Men jag är full. Som ett hus, full som fan. Bara jävligt full. 1. Tindersticks 2. Red house painters 3. The Cure 4. Nick Drake 5. The Clientele ...för band man kan ha för sig själv. Öl och sprit, jag ska dricka mjölk för att inte må dåligt imon, och imon är en annan dag, och jag kommer inte ens minnas vad jag skrev precis nu. Imon är en helgkväll i Göteborg, och vad skulle vi annars göra? Dansa till Håkan Hellström tills kyrkklockorna slutar ringar, dansa tills spårvagnarna slutar gå. För, vad skulle vi annars göra.

Godnatt, återkommer imon, så fort jag kan. Godnatt, godnatt. Och, lyssna på:

VAN MORRISON - MADAME GEORGE

And as you leave, the room is filled with music, laughing, music, dancing, music all around the room. And all the little boys come around, walking away from it all. So cold"

Så bra och så jävla fint, så jävla vackert och så jävla bra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com