Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Saturday, January 15, 2005

"This is the first day of my life"

Remembah?!

3014. Bright Eyes - This is the first day of my life

Jag kanske skrattar.. ahh, skrattar och ler och kollar på tv-program.. men jag ska tala om för dig.. för varenda en,, varenda jävel och varenda gud: jag har ett stort svart hjärta inombords.. ett hål i hjärtat, i det svarta hjärtat.. en chatkanal som vardagsrum,, jag växte upp i en trappuppgång, jag växte upp i en dörrpost.. jag sprang ut och kollade i brevlådan när brevbäraren kom och sprang tillbaka till trappuppgången när brevbäraren stack därifrån..so, "this is the first day of my life, so I was born right in the doorway". Tavlorna på sned, sprickor i betongen. Vad fan kan man begära? Stanken av sprit, skit på fingrarna och skit kletat längs väggarna, som spår av en förlorad varelse. Urin och klottrade meningar, klottrade meningar och felstavade svordomar och könsord på ENGELSKA. Telefonnummer till en morfar med en kuk, och en dotter utan bröst som sprang naken i snön, naken framför kameror utan blixtar och en webbkamera rakt i fejjan,,SexyBoy15, hej på dig. Om Burroughs hade funnits då, om Céline hade funnits då, om Allen Ginsberg hade funnits då. Jag läste Hemingway och drömde om fina miljöer, läste Steinbeck och drömde om värme, någon slags värme, något sorts välbehag. För, jag visste aldrig att rocken fanns, rockmusik och ärrade beatpoeter i skägg. Skäggiga män, rockmusik, och Van Gogh.

"I was born rignt in the doorway."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com