Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, August 31, 2005

589. 31:a augusti

Dagen idag, började med att jag blev väckt av morsan som stod och ropade på mig för att jag inte hade satt på kaffe, som vi skulle dricka klockan 11, hade vi bestämt kvällen innan, klockan var tio över 11 och jag låg kvar. Hon flippade ur, tog telefonen och skulle ringa polisen. Jag sa, är du störd? Ringer du polisen? Hon svarade ja, så jag backade, steg upp, satte på kaffet och sa, jag drar. Det är dags för mig att dra. Jag kände mig som Magnus Kjällman, killen som gick om tredje ring tre gånger och hann göra lumpen däremellan, och med två månader kvar vägrade han stiga upp en morgon, så polis tillkallades och han fick bära fotboja. Nu kunde jag dra till farsan. Så jag stoppade ner alla mina böcker i en brun papperskasse. Alla mina kläder i den andra papperskassen. Fyllde en ryggsäck med skivor, väckarklocka, mobiltelefonladdare, ett block, och såna grejer.

Hittade dessutom ett gammalt presentkort på Bokia, 375 spänn och innan jag drog han jag kladda ner en måste-ha-lista, med blyerts, på en stor lapp med ett jobbschema för sommaren, som blev en liten lapp, och på dess baksida skrev jag:

TS ELIOT – WASTE LAND
NIETZSCHE – DEN GLADA VETENSKAPEN
PESSOA – ORONS BOK

Och plötsligt fanns det hundra böcker till jag ville ha. Imon ska jag gå till Bokia och varenda bok kommer blåsas omkull från sina hyllor.

Jag och farsan snackade om Tokyo 91 igen, Lewis vs Powell. Om Kafka, Proust, och Camus. Jag berättade lite om mina filmprojekt. Sen drack vi te. Pratade om Ali G, Spermaharen, och tittade på Idol 2005. Farsan imiterade Lennarts farsa, som sa: Han sjunger skjortorna av dom där inne! Det var typ det roligaste som hänt, sen Wars not make one great (eller hennes troll) skrev, följande inlägg på Dagensskiva.com, igår natt:

"men vaFAN jag som skulle köpa en fickplunta från bloodshot och så finns den inte på deras sajt nu! är den slut heller! fuck. ska jag behöva nöja mej med en bottle opener keychain för $4? eller en coffee mug för $8?? eller en iron on patch för $3??? jag vill ju ha en bloodshot fickplunta!"

Tänkte måla MS Paint-bilder på datorn, hela kvällen. Men det blev inte så. Tänkte skriva vidare på filmmanusen, men det blev inte så. Nu är klockan snart tolv, och jag sätter på vattenkokaren, för en kopp te, och tystnaden. Och en natt vid tangentbordet. Började med en lista över dom 20 bästa låtarna, men körde fast.

Snackar med Niclas om morgondagen. Öl, och sömn. Men just nu: te.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com