Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, December 06, 2005

The Clientele

Biter naglar
nar fingrarna gatt av
spelar finn fem fel i
spegeln och vinner
du eller vinner jag

sitter bara och stirrar rakt fram

idag ar en san dag

laser gamla mail fran
gymnasiet och hosten
nar The Clientele
betydde mer an nagonting
kunde jag ga runt
i stan utan klader

utan barn

det var sa langesen
allt det dar men nar
ska jag nagonsin bli
aldre an dom

vinner du eller vinner jag
och vad spelar det for roll

jag hatar att ha ratt
det far mig bara att kanna
mig sa ensam

en kille fran sodra London
en kille fran norra London
och jag
vi ska smuggla oss till Tibet
i en lastbil med flak
och handla klader i Bangkok
jag har inte ens sagt till dom
att jag ar inte jag och
vi ses en annan dag
en
annan
dag

packar jag vaskan igen
och snubblar ner till
tagstationen

varfor ska allt vara sa komplicerat

DARFOR
hahahahaha
DARFOR
sager alla dom som vet
DARFOR
att dom star dar och ser smarta ut

ge mig nagot som
inte gar forlorat sa
ar varje steg jag tar
en scen i Garden
State for jag sitter
bara dar och vet
inte hur man gor
och mina drommar
nu ar verkligare an
forut och min kompis
fran Tyskland mailar
och sager att han
har kopt en trumma
fran Afrika och ha-
hahahahahahaha

jag alskar det

overlever jag kanslan
av att finnas till
med en kaftsmall och
nagra droppar gin
i ogonen hur ser
man att man inte
ser sa har jag aldrig
forstatt hur stor
jag ar hur liten jag
ar hur stor jag ar

men vad spelar det for roll

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com