Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, January 11, 2006

875. Paul Verlaine & Diamantringen

Oh, maaaaaaan, vem slog vem först och Paul Verlaine sköt Arthur Rimbaud och det är det enda folk kommer ihåg, han satt till och med inne för det och ibland vill jag bli likadan; har ni sett Johnny Cash sjunga I walk the line på Newport folk festival i början av 60-talet och har ni sett hur cool han var, hur ung och cool han var, som en fucking James Dean med överläppen kuvad och ögonen drygt hängande, yes.

***

Ni vet, känslan man får när allt bara brinner upp och i lågorna sticker en liten flicka fram sin hand, och dör, och i askan efteråt hittar man en sån där diamantring som säkert är skitdyr och blir glad ändå och den känslan man får när man upptäcker att man inte borde vara glad, man borde inte le, och jag gick på flygplatsen i Helsingfors igår och det kändes som ett begravningståg och jag lyssnade på The Beach Boys och blundade och sen öppnade jag ögonen och dden lilla flickan var där, hon sa hej då men jag bara log och sjöng med.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com