Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, January 11, 2006

876. Charlie Glimmer på Poeter.se

Oh, maaan, det sitter någon vid en annan skärm och skriver underbar poesi, världsklass, helt genialisk, som att se Allen Ginsberg virra in sig i The Howl och nästan aldrig komma därifrån, Charlie Glimmer på poeter.se, som att se Arthur Rimbaud rätta till sin frisyr, som om det hände, som om det någonsin hände, som att känna stanken av alkohol och för många sömnlösa nätter, gin, whiskey, vad fan som helst, Charlie Glimmer, 16 år, läs och lär, så har jag läst den här dikten i alla värdestreck för att kanske se vem jag är, reflektera mig, mitt ansikte, mina spruckna ögon, mot orden som vinglar mest, som skakar och vibrerar, som skriker och hånskrattar, som bara vill leva så lämna dom ifred, ett jävla geni, hör ni det, ett jävla geni, så läs igen:

Fan vad jag hatar poesi.

"Nä för fan
hon vill inte ha dig nä
hon vill inte ha dig
hon vill ha mörka läppar
spiralformade ord som
passar på hennes
fingrar hon vill ha
Balenciagaklänningar
att riva sönder

hon vill torka sina blommor mellan
bladen på the holy book bibeln och dansa helt vilt
helt vilt som utrivna blad i höstvinden
med någon död kille som
aldrig deltog på partys aldrig drack
mer än vad han behövde men alltid
mindre än han ville och sedan
torkade sina händer på hennes
hud som är mer sår än läder

ja eller förresten, han vill ha
korsetter krulligt hår röda läppar
grötiga skämt blodiga slipsar
HIVvin i vattnet nä han vill ha
Tuttar och kuqr! Han vill ha
de vackraste ord du har så att
han kan
riva sönder tända eld på dem
och
bränna hela skiten

han vill
ha cashew, fikon och jordgubbar
vidbrända tofuburgare konserverade
bönor okonservativa åsikter och sikt
mot framtiden
han har ögon i bakhuvet också du vet
men
han håller dem stängda för
att
det
inte ska komma in
nåt ovettigt

de vill ha manchesterbeats och
postpunk de vill ha intelligens
så att
de
kan kasta askorna i themsen
och se när Londons galningar
dricker änglars spott

bla bla bla de vill ha en massa
skit och jag vill bara ha

dem."

1 Comments:

At 9:11 PM, Anonymous Anonymous said...

ja alltså, charlie glimmer för fan! bäst på sockerdricka.nu.

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com