Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, January 25, 2006

955. Svenska tvillinginstitutet

Somnade, sov i två timmar och blev väckt av att en tant från det 'Svenska tvillinginstitutet' ringde:

- Hej jag ringer från Svenska tvillinginstinstitutet
- Ah, hallå?
- Hej, jag undrar om du..
- Sorry, mitt batteri dör snart..
- Okay, jag hör av mig senare.

*Klick*

'Mitt batteri tar slut snart' var en metafor för hela situtationen, för att gå över gatan med skoskav och tre tunga filosofiböcker under armen, en cykel med punka under andra armen och snö, snö, snö, framför ögonen.

1 Comments:

At 11:38 PM, Anonymous Anonymous said...

Ha är du tvilling??? Skräll.

Jag är tvilling, jag har nog fått det där brevet om nån undersökning på nätet som dom vill man ska medverka i tio gånger ungefär. De verkar rätt angelägna, fast mig har de inte ringt än.

Spännande värre detta :-)

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com