Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, January 25, 2006

951. Herakleitos

Föreläsaren sa att den den grekiska försokraten Herakleitos skrev på ett svårt sätt bara för att han inte ville att "sovande människor i barbariska själar skulle förstå", och hela salen skrattade.

För så indie är vi.
Och så går vi runt på stan och säger,
what's your name,
what's your name,
sorry, mate, I don't understand.

Popkuken-bloggen började bra med nästan 200 träffar på några timmar och jag ska skriva seriöst nu, jag ska inte skriva, AH-OH-man för jag ska DANSA I NATT - sånt lämnar jag hit, blodet och svetten och tårarna, jag vill bara sitta tyst och analysera med benen i kors, och ni får gärna skicka in och börja skriva där, jag vill snöa in mig på alla nya skivor som kommer, sitta tyst och tänka.

Sen snöa in mig lite till.

Det är nog det som livet handlar om, men varför måste varenda liten detalj förstoras upp till att handla om liv och död. Jag vet inte.
Jag vet inte.
Men livet handlar nog om det, också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com