Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, January 25, 2006

952. Daniel Johnston

Nu; jag har gett upp hoppet om att bli en lycklig man, det gör mig mycket lyckligare.

Och ni vet Kristian Luuk i Hassan när han ringer till en bank och säger att han ska starta upp ett taxibolag med bara billiga priser; 7 kronor från centrum till Arlanda, och nu vill han låna pengar till det. Jag känner mig som Kristian Luuk varenda gång jag räcker upp handen och ska säga nåt, varenda gång jag frågar hur någon mår, och vi borde bli med barn och föröka oss, eller dö; det finns inget mellanting och hur många dagar på ett år lever Daniel Johnston och hur många dagar på ett år skriver han ner sin musik?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com