Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, February 07, 2006

1007. William S Burroughs

Tar mina söndertrasade jeans
och en cigg försöker se cool ut när
jag går genom stan
kommer ihåg ansiktena från
varenda en som lät mig
gå jag försöker se cool ut
när jag går med min
William S Burroughs framför
dom som sitter på
caféer nu och citerar
Friedrich Nietzsche och
alla dom som visste hur vi
skulle leva innan vi ens visste
att vi levde det och dom
som bara var där på rätt
plats vi fel tillfälle och har ni sett
Nijinsky dansa balett har ni
hört Tchaikovski spela sin
första pianokonsert på radion en
gång och bland blandskivor
från kompisar och gamla
flickvänner hörde jag en melodi
som sa
du är här du är här
och vi älskar dig
jag bryr mig inte om kärleken
den kommer lämna mig ensam
när jag vänder mig om

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com