Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, April 02, 2006

1118. Kostymnissars hån

Säg vad finns det att säga
här lyssna på dom som
säger att dom inte hör

när kärleken blir ett
sätt att vara sätter jag
min ner på huk och
viftar på min kuk en
spegel täckt av damm ristar
jag in mitt namn och
kisar med ögonen bländad
av solen och barfota
på asfalten sparkar jag
på alla dom som ropar
mitt namn

där går The Knife-barn
med Natalia-kopior hand
i hand och sunger nationalsången
med skinnade svin som
säger att dom var där
först så försvinn så
försvinn för det här är
vårat land eller hur

kommer ni ihåg alla
nätter med Lemmings och
alla gubbar som grävde
ner sig tills dom
dog haha jag känner
mig som en sån
ibland och tryckte
man på F12 så
sprängdes dom på
samma gång jag
känner mig som en
sån ibland

skriver jag F12
i min spegelbild
och väntar på
att dö jag väntar
alltid på att
dö men ibland går
jag vilse i
väntsalen det ligger
broschyrer och
guider som mallar
till testamenten
man kan skriva
sen men jag bryr
mig inte om dom
jag bryr mig inte
om framtiden när
jag dör så dör
den och dom som
lever kvar dör
också en dag

ser jag mig själv
som en tamburin
som blir slagen på
aldrig i takt alltid
i otukt med samtiden
och var jag kommer
i från blir som
svarta sträck över
blanka papper och
ni som säger att ni
älskar mig kom
igen och visa det
kom igen och
visa mig kom igen
och älska nu som
en dåre måste jag
förstå för att
bli förstådd som
dåre blir varje
ord levande
även i dödsattest
skriver människor
självmordsbrev istället
för att samla
frimärken och
man dör alltid levande
så jävla levande man
dör alltid levande
så jävla levande
så kom igen och
älska nu och en
gång kommer vi verkligen
bli skrynkliga men
jag älskar dig nu

dom betalar för att
knulla och säljer bingolottor
vid entrén satsar pengar
på dom kåta och
gräver ner sig i
kostymnissars hån
förakt och
självgoda skratt

jag känner mig som
ett våldtäcktsbarn ibland
men jag har inte
blivit våldtagen så
snälla

våldta mig

jag vill känna hur det
känns att vara
mig själv en sekund
en sekund en sekund
jag vill känna
hur det känns att
vara mig själv en
sekund

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com