Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, June 28, 2006

1275. En båt

Drömde i natt om en båt som gick över en kanal, och på andra sidan stod min mamma väntande på mig. Att hämta mig. Och båten gick bara tre gånger om dagen. Och den första missade jag. Och när den andra lade till i hamnen så kom jag på att jag hade tappat min tröja lite längre bort, så jag rusade fram till kaptenen och frågade om han kunde vänta en minut, med att åka iväg och han sa att det inte var något problem. Så rusade jag tillbaka dit jag trodde jag hade tappat min tröja, och letade och letade, men hittade den inte. Jag tänkte att mamma och pappa skulle bli arga för att jag hade tappat bort tröjan. Och när jag väl kom fram till hamnen igen så var båten borta. Jag frågade någon som stod där, och han sa bara att det inte var någon fara och att en ny båt skulle komma senare ikväll. Så jag väntade, och hela tiden, på andra sidan kanalen kunde jag se min mamma stå och vänta på mig. Jag tänkte att, då hon om jag hade tagit den första eller andra båten så hade hon varit glad att se mig, men när jag nu missat två båtar i följd skulle hon vara sur för att få ha väntat så länge. Och att detta skulle förstöra hela hemkomsten.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com