Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, July 02, 2006

1280. Buenos Aires


Jag längtar till Buenos Aires så att jag nästan går av.

Stan som uppfostrade Diego Armando Maradona, till en fotbollsspelare och hjälte som hellre röker cigarrer och dricker rom än deltar i såna där officiella möten med vitt vin och dyr champange.

Stan där gamla tanter sitter i parker och snackar skit, om gubbarna bredvid.
Fontänernas brus och nattöppna caféer med svart kaffe och torra kakor.

Klubbar med dans på bord och bardiskar så sent, så sent, så att solen sedan länge stigit upp.

Sydamerikas Paris.

Ta mig dit, ta mig dit.

Jag längtar till Buenos Aires som en liten flicka på sommarkollo längtar efter morsans famn och havregrynsgröt.

2 Comments:

At 8:48 PM, Anonymous Anonymous said...

Ja! Vi åker till Buenos Aires!
Nu!

 
At 8:56 PM, Blogger Alfredo Augusto said...

yesss!! och lämnar skiten bakom oss!!! :P

1,2,3.

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com