Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, July 02, 2006

1282. Nakna brudar i neon

En man på gatan står och säger så finns det dom som inte vet vad boxning är med händerna
knutna och blicken förfärad harklar sig och utan att andas säger det är nog dom som tror på gud

delar ut lappar med våga åka fel tåg och i andra handen välkommen till Göteborg två för en i baren och nakna brudar i neon

tatuerade män snackar ching chong-språk och smala kvinnor håller var nöjd med din kropp-föreläsningar

som discona på Heden
när vi 15 år och DJ'n spelade tryckarlåtar på repeat

som Älvsborgbron i skymningen och räcket där föräldralösa barn säger hej då till passagerarna på Stena Line-färjerna med gratis sprit och horor på

föregås varje skönhet av en gåta

jag har nackspärr så att kuken svider
och I don't know my name men för den första med kramp i foten tänkte nog att skulle behöva amputera det så står jag med skyffeln som ett hagelgevär och skottar ner snön som faller ner imon

ser bara silhuetter som vinkar och en skyline av Pariserhjul som taggtrådar på Berlin-muren och ge mig en karta så ska jag lära mig stava mitt namn
en gång för alla för hur kan man ens ha hemlängtan till någonstans man bara hört folk prata om?

***

Kärleken är roten till allt ont.

***

Man kan vara lika rädd för spöken på loftet, som för psykmördare i stan.

***

Bygdens hjälte åker i en silvergrå Porsche därifrån.

***

På tågperrongen röker folk, för att passa in i staden dom kommer till.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com