Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, July 06, 2006

1293. En dag, en dag..

Klockor utan timvisare.
Spegelramar utan spegelglas.
Bibelcitat ristat i damm.
Asfaltsblommor och kloakvatten.
I love you baby, can I have some more?
Caps lock aktiverat och nu blir det åka av.
På torgen i stan pickar duvor brödsmulor ur blinda barns händer.
I skuggorna brända barn med tändstickor.
0-0-matcher och flaggan vajande på halv stång.
En dag, en dag, ska jag börja tro på kärleken.
Någon streakar, alla skrattar.
En man på TV:n håller tal om något som alla redan vet.
Spekulationer, spekulationer och 0-0-matcher i repris.
En dag, en dag, ska jag börja tro på kärleken.
Men inte än.
Jag måste bara gå i mål först.
Jag måste bara springa klart.
Leva färdigt mitt liv.
Packa upp mina resväskor och gräva en grav för två.
Sen.
Ska jag hitta någon att dö för.
Någon att dö med.
Någon som dör för mig.
Är alltid samma sak som någon som dödar mig.
Så döda mig.
Jag vill inte bli gammal nog att skylla bort allt sånt där.
Som något man gör ibland.
När man blir gammal nog att lägga sig.
Utan att vara säker.
På om solen går upp för en morgondag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com