Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, July 09, 2006

1301. Vissa saker ändras aldrig

Yes, jag vet. Jag har blivit äldre och allt sånt där. Jag har varit i Shanghai och jag har klättrat den kinesiska muren och jag har festat på Koh Panghan och jag har till och med läst 20 poäng teoretisk filosofi vid Lunds Universitet. Men jag tycker fortfarande att det där klassfotot från årskurs 4 där Mattias glasögon är helt igenimmade, är det roligaste jag sett. Ligger fortfarande vaken på natten och nynnar på samma Dylan-skiva jag köpte när jag var 14 år. Tycker fortfarande att den där rubriken som Expressen eller Aftonbladet hade inför VM-finalen 2002; Kan någon kan Kahn, är jättefin. Inte fin, men ren. Stilren. Klockren.

Vissa saker ändras aldrig.

Och varför ska jag springa när sakerna man letat efter alltid ligger precis bredvid, platsen man reste sig upp och sprang ifrån.

Knyter skorna. Med smuts under naglarna och sårskorpor på knogarna.

Andas in.
Andas ut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com