Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, October 09, 2006

1419. Maradona & Erik

03:29

helgen var bra. spelade schack och drack espresso och gick till KB och hjälpte T att flytta in hos J, vid V-torget. köpte ett 100-pack te. och en tandborste. har fått en madrass på golvet, too. så nu är det bara att åka dit, when ever.

sverige vann mot spanien. det var kul. när allbäck gjorde mål stod och jag skrek och skrek och efter ett tag så tittade J på mig som om jag var helt CP-skadad, och då tänkte jag; jag är nog det. hörde förresten att man kunde utveckla en CP-skada. oj. sen när allt lugnat ner sig sa J att 10 000 meter är bara kul att kolla på när man är med C (moi alltså) för han står upp hela tiden typ som om det var nu eller aldrig, allt liksom, *långa blickar* och jag sa; skyllde ifrån mig, wtf, det var ju OS-final och han den där och han den där, och sen kom jag på mig själv att jag nog är CP-skadad ändå. jag vet inte ens vad löparna heter. men dom är söta på nåt sätt, dom dansar. och det är nog därför.

T hade med sig en soffa och en TV, så nu finns det två soffor och två TV-apparater. i ett vardagsrum. där finns också två TV-spel, jag vill köpa ett Supernitendo. och ett NHL 95. eller Sega 16-bit och NHL 96. jag kom ihåg när vi var små. jag och en kille i rummet bredvid gjorde egna spelare och alla fick 99 av 100 i talang. man kunde inte få 100. men 99 räckte. en gång mötte vi Montreal och jag hade gjort en spelare som hette Maradona. han gjorde 16 mål i den matchen. min kompis hade gjort en spelare och döpt honom till en kille i klassen om var jättestor och alltid slogs. Erik hette han. han fick massa utvisningar men gjorde ändå 8 mål. sen när matchen nästan var slut och herre gud, om vi hade varit några dagar äldre än 12 år eller vad det var, så hade vi druckit oss fulla efter det. men vi drack läsk, hela tredje perioden. för saken var ju klar. det blev 36 - 0 tror jag, eller det stod 36 - 0 efter 55 minuter eller nåt.

vad som hände sen.

i den 56:e minuten skulle mamma damma av TV-spelet och kom åt knappen och TV-spelet stängdes av och, oh boy; i den 57:e minuten var det som att hela världen gick under och jag tänkte på dagen när farfar hade dött och det gick inte ens att jämföra.

det här var värre.
det här var worse.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com