Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, December 20, 2004

Håkan Hellström

Tänk om vi inte förstår att vi inte förstår och de som tror att de förstår är förlorare och då är världen verkligen förlorad. Och jag gör ett blandband till han som aldrig förstår och folket som skriker att Håkan Hellström är plagiat och jag har aldrig förstått ett enda ord av de som skriker och de hesa rösten hör inte längre någonting, och han var alltid den som alla skrek på. Och jag skriver poesi på omslaget och jag skriver att vi ska dansa i natt, till Broder Daniel och Håkan Hellström och Peggy Lejonhjärta och allt sånt där som alla skriker åt och det är "Dexy's midnight runners" och "Smiths" och "Bob Dylan" och någon har kopierat allting och gjort det till sitt. Det är underbart. Smiths levde aldrig här, Dexy's levde aldrig här, och Bob Dylan levde aldrig här. Jag vill höra Håkan Hellström sjunga om spårvagnar och Avenyn och bara säga det så jävla vackert och med så mycket kärlek och hemlängtan att "Vasastan är som chinatown". Jag vill höra Håkan Hellström sjunga om Göteborg som alla andra sjunger om New York.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com