Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, December 30, 2004

TEENAGE KICKS!

"I wanna hold you, wanna hold you tight, get teenage kicks right through the night!!"

Alla har hört "Teenage kicks" för första gången någon gång och jag hörde den en gång och tänkte att det är världens bästa låt och sen växte jag upp och blev större och mognade och hade slagit ner för många lampor från väggar och för många disco-kulor för att lyssna på "Teenage kicks" en enda gång till. "Teenage kicks" är en barndom, en tonårstid, en jävla tid i livet när det enda som betyder någonting är sakerna som inte betyder någonting, som att dricka så många folköl man kan och kolla på en svartvit film och säga för varandra vilka som är världens bästa låtar och "någon gång, boys, någon gång i hela livet ska vi skriva ner en sån lista, vi ska skriva ner den jävla listan, ni vet, yaaa know, 3014-listan, och vi ska klistra upp den som tapeter i våra rum och göra blandskivor och dansa igenom allt som finns, boys, lova det?". "Teenage kicks" låg alltid etta på den listan, låg alltid i bakgrunden och spelade och det fanns låtar som spelade och kvällar när The Cures "Close to me" var minst lika bra, men när listor skulle skrivas och dansa och slåss på stan och slå ner lampor bara för sakens skull och hata regeringen bara för sakens skull och slå ner pensionärer bara för att Nationalteatersn skull och säga att Iggy Pop är snygg och allt det där, i allt det där när alla ropade en gång till efter "Lust for life" och alla såg Trainspotting som speglar till vad de ville bli och alla såg Trainspotting som en jävla nyckel till ett ännu jävlare liv, men bara friheten för friheten fanns där när killen och pillret ramlar ner i samma toalettstol och att skjuta hundar i röven i en park, i allt det där var "Teenage kicks" etta på listan och bara ett sätt att vara. Och jag kan säga att jag är äldre nu, för det är ju bra att tänka så ibland, men om jag blir äldre ändå, så dör jag nog. Och folket på torget med tonade rutor, peka finger, eller betyd något, och jag vill gråta i någons famn men jag vågade aldrig låta tårarna rinna när morfar dog för jag skulle bära kistan och jag skulle vara fin och stark och känslor är vackert på håll, men näsan rinner och jag vill inte visa att jag bry mig och om någon ser hur svag jag är kanske jag de tar trucken, trucken, trucken, och kör in i mig, in i oss, "to die by your side"...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com