Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, July 20, 2005

422. Nu kan du få mig så lätt

Jag känner mig ensam nu. Gud, så ensam jag är.
Alla andra har sina liv.
Men jag är inte ens kär.
Dom skickar långa SMS.
Och jag kan bara svara,
att allting är SÅDÄR.
Dekadensen, verkar så bara mig.
Så extra, jävla hårt.
Och jag har ingen ork,
att ens försöka slå på den.
Ta mig,
nu kan du få mig så lätt.
Ta mig,
nu kan du få mig så lätt.
Försöker gå, några steg framåt.
Men orkar inte längre fundera ut,
att gå på rätt sätt.
Fuck you. Fuck you.
Om jag så hade haft en röst,
att skrika och bli hes.
Om jag så hade haft nävar,
att ge dig en käftsmäll med.
Kan inte slå mig själv.
Det skulle sett så löjligt ut.
Kan inte skratta framför spegeln.
Det blir alldeles för, intimt.
Nu kan du få mig så lätt.
Nu kan du få mig så lätt.
Om du ser mig,
säg hur snygg jag är.
Om du ser mig,
säg att jag är fin.
För, mother I can feel the soil
falling over my head.
Yes, it's true.
Yes, it's true.
Om du ser mig,
säg hallå.
Säg att jag är liten nu.
Säg att du är lika liten själv.
Säg att allting kommer ordna sig.
Säg att du tror på himmelen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com