Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Sunday, July 24, 2005

440. Ett par skor

Stråkar, skär. Ska jag bli lika stor igen? Som igår. Jag sabbade det. Jag sabbade dig. Satt kvar i soffan, när alla andra rusade därifrån. Dom tog tungt vatten och kemikalier. Jag bytte låt på min mp3 och bet naglarna, ner till nagelbanden. Och sög på tummarna. En gång till. Kommer jag bli stor igen, lika stor som förut. I din famn, kunde ligga där och se världen, vara kär, genom en söt flickas ögon. Hon tittade på mig, som en flicka tittar på sin storebror. Jag tittade på henne, som små barn tittar på en mjukglass. Hon är några år äldre än mig. Jag kan springa fort, och jag vann. Men jag har aldrig haft någon bra balans. Så varför gå på linan över havet, när vi har en båt, att åka i. Varför gå balansgång på staketet, när det är gräsmattor just intill. För att, jag ville se om jag dög. Världen är sån, som, vad, världen är skör. Jag ville se om jag dög, och om det fanns någon, där, redo att sluta sig, se mig falla, för att mig ta emot. Ett SMS på fel frekvens. Eller efterfesten då ingen kom dit. Du öppnade din flaska gin, och jag somnade med flaskan mot tinningen. Den här helgen, var helgen när jag inte träffade dig. Och hur du går, kan du försvara mig, mot vindarna, jag ser dig på håll. Hasande, som om ena sidan vägde mer, än den andra. Som om ena benet, hade gått av. Och aldrig riktigt läkt igen. Får jag se dig i natt, på ett Downtown train? Får jag se dig i natt, på ett Downtown train? Tänk om du sitter där, med benen i kors som innefolk i Paris. Milano, New York, och London. Varje natt är precis likadan. Tänk om jag ser dig där, med uppknäppt blues, hand i hand, med en kille från Borås. Kalmar, Ljungskile, Västerås. Där modet är bara, ett sätt att klä sig, och inte en levande person. En attityd, bara för sakens skull. Ett mord, och ett rån, från en seriefigur. Kom, sätt dig här. Bredvid mig i soffan. Jag är ensam i kväll. Vi kan titta på "Clerks", "Scrubbs", "Big Brother". Vi kan titta på tecknad film, och krypa närmare. Vi kan dricka te och bara ligga där. Jag vill sova sked med dig. Jag vill vakna upp bredvid dig. Kommer du ihåg, den gången, du körde hela natten, för att träffa mig i gryningen? Du vet, ha, du vet. Jag körde samma väg för att köpa dig ett par skor. Jag körde likadant för att köpa dig ett par skor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com