Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, October 17, 2005

Utantill

Mitt i vagen
kor en bil
med sirener
pa bandet med blinda
gubbar fran Alabama
som spelar samma latar
om och om igen
bara nar dom reser sig igen
putsar bort avgaserna
som
sicksackveck
ur dacksparen
och borjar spela sina
latar igen
kan jag hora musiken
fran ett annat hall
och en plats
dar alla haller varandra
i handerna
och sager

OMG
WTF

jag fimpar
min vaska
till ett bombnedslag
nagonstans
inuti Hiroshima
av misstag
bara efter det
kan jag kanna
hur vaskan lever
och kanske
var min basta van

forlat
halla?

muren rasade
for nagonting annat att byggas upp
ar inte alla spadar
plat
spikar
och betong
bara instrument
for att ruta in varlden
med skyltar
har passerar
bara hundar
och katter forbi
smyger mig in
for att se vad som hander
mitt i parken
finns en restaurang
med rokforbi
och en rokruta utanfor
dar alla hundar
och katter
roker holk

aven den djupaste gropen
ar en mur
pa sitt satt

Dovers vita klippor
likasa

vi behover
se andra manniskor i burar
och for sma celler
for att forsta
att varlden ocksa ar en
bur
en
cell
men ratt sa stor
anda

vi behover lara oss namnen
pa dom som
passerar forbi
utantill
for att veta vilka
vi ar

vi behover lara oss
hela
ordlistan utantill
for att ens
vaga
forsoka
stava
vara namn

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com