Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Wednesday, January 11, 2006

878. Shine a light

Frågor som inte går att besvara, annat som ett jävla ja, på ett dansgolv någonstans, långt utan för stan, långt ovanför varje golv, på botten av ån, vilken är Rolling Stones bästa låt, The Beatles, Bob Dylans, osv. >>> så jag tände en eld framför skärmen för att besvara lågorna:

Det står i tidningen att Joe Cole blev nedslagen för en page 3-girl, haha, jag sitter här och lyssnar på Shine a light och vet att efter 00:38 in på låten, Mick Jagger har precis sjungit...

Saw you stretched out in room ten-o-nine
With a smile on your face
And a tear right in your eye
Couldn’t see to get a line on you
My sweet honey love klinkar pianisten

...med mer själ än en svettig Howlin' Wolf och pianisten klinkar några snabba fingrar på en dov tangent och där, just där, mitt i, allt som händer, är det största jag varit med om, just då, precis nu, och låten bara växer och trumman mumlar och Mick Jagger gråter och pianot fortsätter viska och jag tror jag vet att jag vill vara här och dö, att jag vill dö där, dö här, här och nu, eller sen, men kanske snart, för jag är lycklig och jag är precis där jag vill vara och jag har aldrig känt så förut.

Tack, tack, tack.

Så vispar jag armarna i takt och vickar på huvudet och sjunger med, utan att tänka på det, utan att vara med, och efter tre minuter stoppar alla instrumenten och en kör kommer in och det känns som att någon kommit och hämtat mig, bett mig säga hej då, hej då, hej då, så jag blundar, och ser ljuset, jag ser ljuset..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com