Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Thursday, January 12, 2006

879. England

Jordgloben står lutad mot fönsterkarmen
och jag kan inte låta bli att tänka
att det kanske är så
världen vill ut härifrån
men jag sitter kvar
och lyssnar på Tindersticks
en gång till

TV:n visar bilder på Birgit Nilsson i Wien
alla älskade henne då
men nu är hon död
och snart vet ingen vem hon var

alla bara dör

koppen med o'boy är ljummen
jag funderar på att värma den lite till
kanske inte
eller orkar jag
ens
kanske ändå
jag väntar lite till

en MSN-kontakt håller skärmen vid liv
jag rör om o'boy-pulvret och
någon säger god natt
Dee Dee Ramone har precis snackat
klart om CBGB
Television
och stanken av urin
det känns som att jag var där
och jag kommer ihåg hur
mycket jag älskade Television
en gång
på gymnasiet
och heroinet var bara en metafor
för flykten härifrån
så jag flyttade till England

min kompis tog livet av sig igår
20 år
hoppade framför ett tåg
vem sa till honom
att tomten inte finns
att Tengil lever
hallå
vi är ju bara barn

vart världen än är på väg
så går vi åt ett annat håll
för vi är blöta
trasiga
naiva
och vi har tröttnat på att vara med
som statister i er show
som pjäser i ett spel
som levande döda

ska jag döda de levande
för hitta mig själv
vem jag är
och vad som blev kvar

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com