Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, January 30, 2006

972. Kärleken

Pubishår pubishår
vad är det som fattas
utrivna blad ur gamla
METRO med kaffefläckar
på tepåsar som fastnat
mot glasets kant
det finns en del av mig
i allt jag ser

släpp av mig där
folket blundar
och säger vi vet
inte vem du är
vi vet inte vem
du är för sån är
kärleken släpp av
mig där folket
går blinda i jakten
efter kärleken i
sökandet efter
någonting som
betyder någonting
vilsna i jakten efter
kärleken

befria mig från min
fantasi går det
eller ska jag titta
mig i min
spegelbild se
vem som gråter
förlåter och säger
jag känner inte dig

måste jag ha fantasi
för att döda
fantasin som
mördare måste
ha kärleken ett
hjärta av guld
för att döda någon
måste jag ha fantasi
för att döda
fantasin mod för att
titta mig i spegeln
och en liten
glimt av charm
för att gå därifrån
för att vända mig om

behöver man inte
stora tal som 23409 + 12309
för att undra varför
svaret alltid går att
dela på två det räcker
med ett plus ett
och någon gång
byggde dom en
mur mellan mig och
den jag
var igår

så älska mig så
älska mig för bara
kärleken kan befria
mig till ångesten
och alla felmonterade
svar älska mig så
älska mig

sen gick alla härifrån

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com