Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, January 31, 2006

981. Motsatsen

Vattnet-oh-ah forsar &
jag är motsats-ää-n

dom står på polisstationer över
hela-landet-sänder ut ultraljud -
med blickar utav - rost-rost-st-st-st-st
sayin'
what the is the fucking-hhhh-hhh-hh-oh
problem with you-ooo-oo-oo

& ibland - yes-youknowwhat
- ibland håller jag med
- för ibland håller jag med

& ibland står jag bara-där-försöker
se COOL ut
som Marlon Brando

& ibland sjunger jag
& ibland-bland-bland-band-and-and
står jag bara där sayin'
it ain't me babe
it ain't me babe
IT AIN'T ME YOU LOOKING FOR BABE

& ibland går jag på det när dom säger så sayin'
WHAT IS THE FUCKING PROBLEM WITH YOU-AHA

& svarar oh-mister KONSTÄJPEL- ta min hand
we walk thru-hhh-hhh- this togetha-HHHHH

& svarar oh-mister KONSTÄJPEL - remembah' when we
used to sing -shalalalalalala-hhhhhh-var inte så jävla
hard mot mig - kommer du ihåg hur du skrek när du
fick stryk-oh-av lärarkärringen du skrek;
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

så förs-schh jag in på - ett förhör - med händerna-hh i handklovar
dom sitter med benen bredbenta - sayin'
we ARE KONSTÄJPELS don't you know
och jag-vet-et-det-var-fan-vi-som-sjöng-SHALALALALALALA-togetha; remembah??
hahaha - nu låtsas-dom som att-dom inte kommer ihåg-vi drack HB ihop-du
knullade MARIE-EEE-EEE-H-ah-ah-ah-oh

skrivs ut
skriver under

singin' lover-er-er-er-er I don't-hhh have - to - love
men oftast finns det ingen ens-nn-ss att sjunga-hh till-ll

& ibland så-åå-hh står jag bara där
vid vattnet som forsar-hh-ohh-brschh-brschhh-pschhh
flås-flås
& ibland står jag bara där och-hh-pfft känner mig
som motsatsen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com