Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Monday, January 30, 2006

974. Tjetjenien

Yeats och Keats
är på din sida
Burns är där
men witty Dylan Thomas
is on mine
side

tomma cigarettpaket
över hela bordet
min kamp mot världen
har aldrig varit
tydligare än nu

nyhetsuppläsarna
på TV pratar alla
om dig och mig
oh, gosh
Rwanda Nanjing
Tjetjenien
Kabul och
Stockholms blodbad
oh, gosh
ni skulle sett mitt
sovrum igår

Tjetjenien in my head
jag försökte läsa
den första moseboken
och förstå vad
som gick fel men
det fanns ingen där
som ifrågasätte honom
när han väl var där

tänk om jag kunde
fråga GUD vad meningen
med livet är då hade
jag fått MVG på min
filosofiuppsats

men han finns inte
det är bara något
vi har skapat
i väntan på

KAOS

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com