Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, January 31, 2006

982. BOCKEN I GÄVLE

Hahahaha

nere sen
I was seventeeeeeeen
och mina föräldrar
lät mig flytta hemifrån

you know
so-so-so-sometimes säger
man bara saker för
att se om någon säger emot

aa-aa-aa-ah dom står
i en ring nu
och håller med alla
dom jag litat på
aa-ah dom håller med
när jag frågar
vem är jag vem är jag

snälla
släpp ut dåren i mig
och så-hh tystnaden-nn-nn
oo-oo-oh tystnaden-den-den
som om dåren redan var loss
och-nu-fan-gäller-det-att-passa-sig
oooooooo
den ligger över mig-ej-ej-ej
och onanerar-ar-ar-oh-oh-oh-oh-aa-AH
can't you see-eeeeee-ee

men ingen ser någonsin

någonting

and-and-and sometimes
berättar man en hemlighet
för att se vilka
som håller den - säg
inte det här till nån - please -
se-ee-ee-en vet hela stan
det på samma gång

var det du som tände på bocken
i Gävle 1973

- näe, jag tä-äh-äh-nkte väl det

haha-ah för jag känner mig som
bocken i Gävle-ee-eh ibland

i alla fall när den-en-en brinner och
alla står kvaaa-hrrr och inte gör
någonting aha-aa-aa någon skrattar
väl-ll-ll men ingen får ever tag på

mm-ööööö-rrr-da-rre-nn
ni kan lika gärna lämna mig ifred

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com