Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, April 18, 2006

1160. Sommaren 2004: Nattbrev, del 20 (Politik).

Sommaren 2004:

Jag är rädd, här.
Vi lever i ett land,
som aldrig kommer släppa minnena,
från en tid som inte fanns.
Radio Dept.
Det är erat fel.
Jag lever i min värld,
och kommer aldrig släppa tankarna på att hur jag än gör så har Radio Dept. gjort likadant.
Gjort en låt om det,
och försökt gömma undan den.
Allt de gör gömmer de undan.
Som när Neutral Milk Hotel gjorde "Holland, 1945" bara för att få förstöra den.
Ni har hört det blev,
bara bättre.
Nästan fulländat.
Jag såg en liten man på TV:n idag,
Sepp Blatter.
Han pratade om att han var liten till växten när han var ännu mindre,
och att han ville bli större,
då,
herre gud,
jag fattade vad politik och makt handlade om,
komplex,
och de bär motsägelsen på sin rygg,
att de som ska ha makt är de som inte är intresserade av den,
och tvärtom,
men politik,
jag är inte ens intresserad.
politik som står upp för friheten,
politik för revolotion,
som frigör själen,
studenten på himmelska fridens torg,
det var inte politik,
det var själ och vilja och mod.
men politiken förde honom dit.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com