Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, April 18, 2006

1161. Sommaren 2004: Dagsbrev, del 21 (Jag är sjuk, tänk på det).

Sommaren 2004:

jag är sjuk,
tänk på det.
jag är inte normal.
och jag har inga avsikter av att vara det.
inga intentioner som leder mig dit.
jag är bara sjuk,
och jag kan inte säga att jag gillar det,
men det är inget jag tänker på.
något är fel med mig,
bara tanken på att vara sjuk,
när man, egentligen, är så frisk som jag,
talar om för mig hur sjuk jag är,
och desto friskare jag känner mig,
när tanken träffar mig,
igen och igen,
desto sjukare är jag.
jag är sjuk.
nu ska jag lyssna på Postal Service.
nej,
jag ska lyssna på Velvet Underground.
och på Bruce Springsteen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com