Havanna - 2004.12.14

[Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline]

Tuesday, December 12, 2006

1475. Födelsedag

I dag fyller jag år. Har inte sagt till någon. Ingen har ringt. Ingenting har hänt. Det är skönt. Jag har fobi för födelsedagar. Som jag skulle ha fobi för att gå på min egen begravning. Det skulle bara bli så uppenbart att ingen bryr sig. Att ingen skulle vara där. Så jag försöker inte ens. Och leker vidare med tanken att kärlek bara finns på håll, men i alla fall finns.

Andra födelsedagsbarn:

Edvard Munch - Han som målade "Skriet", skulle ha fyllt 143 år idag.
Yasurijo Ozu - Han som gjorde filmen "Föräldrarna" (Tokoyo monogatari) skulle ha fyllt 103 år idag.
Frank Sinatra - Han som spelade in låten "The train", skulle ha fyllt 91 år idag.
Dionne Warwick - En av soulen och popens lenaste röster, fyller 66 år idag.
Brandon Teena - Personen som filmen "Boys don't cry" handlar om, skulle ha fyllt 24 år idag.

Skål!

2 Comments:

At 11:18 PM, Blogger Herman Mann said...

Grattis!

 
At 12:56 PM, Blogger Alfredo Augusto said...

danke schön, mannen!

 

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com